haiiiiii................

Assalamualaikum...ai... Nama saya Mohamad Fazli Othman. Tp orang panggil sama macam2, ada panggil Fazli, Ayie, Mat Yie, Ayfz, Ustat, Pali, Fali, Fast Lee, dll. Tak kisahlah nak panggil saya apa, tpsaya tetap orang yang sama. Saya ialah Mohamad Fazli Othman.

Tanpa Meraka Siapalah Saya

18 Mei, 2009

Cikgu Itulah Yang Tampar Aku .....

yippi......cuti dua hari sempena Keputeraan Raja Perlis Ke 66....
CUTI, itulah antara perkara yg paling2 disukai oleh mereka yg bekerja makan gaji cam aku nih....tp cuti2 pon sibuk gak..adeh.....
untuk update kali ni aku tanak citer pasai Hari Keputeraan dulu, tp ada citer siket sempena hari guru....
dalam bulan disember tahun lepas, aku mendapat sms dari member poli aku, Rudy, mengajak aku ke pameran lukisan anjuran Persatuan Pelukis Perlis.Dia merupakan salah seorang ahli persatuan tersebut dan turut membuat pameran di situ, tempat di Taman Budaya Perlis. Hari pameran, aku pergi sebagai tanda sokongan dan memenuhi undangat tersebut.Aku pergi dengan bertemankan buah ati aku, Sony Alpha 200.
Sampai disana pemerah dahpon lama bermula, ada gak persembahan lain seperti nyanian dan tarian.Time aku sampai tu ada pertandingan mewarna untuk kanak2.

Rudy:weh..sampai gak ang
Ayie: Ha..ah....sori lbt..byk kerje...
Rudy:ok..tekpe..takpe....sorang jer....
Ayie:Yup..syud x bley datang..
rudy: ok..ok..tengok2 dulu....
maka aku pon pusing2 la kat dalam dewan pameran tu dengan rudy...dan rudy disapa olah seeorang...
rudy: eh cikgu..ayie, nii cikgu aku dulu(aku bersalam ngan cikgunya...)
cikgu:wartawan ke ni.....
ayie:x ah..kawan dia masa poli dulu....
cikgu:owh....
rudy:datang sorang ke cikgu....
cikgu: tu...ngan anak n bini saya....lama x nampak kamu, makin sihat ye..dah kawin ke
rudy:heh..he..he..x la..baru tunang jer....
weh..kejap yek ayie..aku nak bawak cikgu aku tengok2 jap
ayie:ok..ok...

maka rudi pon bwak pulak cikgunya pusing2 dalam dewan pameran tuh....dan sampai tempat lukisan rudi dipamerkan....

cikgu:yg ni ker kamu punya..
rudy: ya.....
cikgu:cantik...kamu blaja ni ke kat Johor dulu
rudy:x la...saya blajar grafik, tapi mejer ilustrasi..yg lain2 tu saya blaja sendiri banyak...
cikgu:owh..bagus...bagus....

anak dan isteri cikgu datang ke arah cikgu

cikgu: u..ni la student i dulu (berkata dengan BANGGA)
isteri:oh..ye ke...cantik lukisan ni...
cikgu: saya pon x sangka u tau....(BANGGA) yg ni apa maksudnya....susah nak paham...
rudy: oh..yg ni abstrak, mmg aya suka lukis abstrak... ...saya cuba ceritakan
pasal...bla..bla...tong..tang....prot...pret.....
cikgu:oh...camtu...tak sangka kamu boleh pikir sampai macamtu....kalau saya tahu tengok lukisan ni cantik jela..(penuh dengan perasaan BANGGA)
cikgutu terus bersembang2 ngan rudi, aku curi sibuk dok snap kat dalam dewan tuh..gaya ala fotografer pro...he..he...walhal baru amatur....bila cikgu balik, rudy datang kat aku semula
rudy:weh..sori ayie..
ayei:takpe.takpe....
rudy: kau nak tau...itula cikgu yg tampar aku dahulu
ayie: ek ..ye ke....nape
rudy: sebab aku..bla...bla..bla....
ayie:oh...ye ke...sekarang dia terkejut tengok ang...
rudy:kalau dia tak tampar aku ntah lam macammmana sekarang
ayie:...

cikgu mana yg x BANGGA tengok manusia yg didiknya berjaya. biarpun bukan berjaya dengan gaji yang tinggi2, berpangkat itu dan ini, tapi tengok pelajarnya boleh berjaya dengan kaki sendiri, cukup seorang guru berkata 'inilah student saya dahuluu...' dengan penuh bangga.

Semasa aku bekerja di RD sebagai seorang senior designer, ada jugak kadang2 cikgu aku datang untuk menempah banner dan terjumpa aku.Dangan penuh bangga cikgu tu cakap kat kawan dia'ni lah studen saya dulu'. biarpon anak didik nih kadang2 banyusahkan hidup dia....tp diia x senagn berkata begitu.

aku tulih citer ni bukan sempena hari guru saja, tapi creadit untuk rudy yg khabarnya sekarang sedang berusaha untuk mintak cikgu, dan untuk seorang teman bernama Jamilah, moga berjaya menjadi guru nanti...








ni gambar2 semasa pamerah haritu....





"SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU"

**kadang2 ada gak berangan-angan nak cari isteri seorang cikgu..he...he..he..

3 ulasan:

  1. yups..
    meskipun kat skul dulu prangai mcm mat rempang jer,
    tp tngok keluar2 jadi ustad..
    sapa tak bangga!
    yg tak jadi chegu pun bangga apatah lagi chegu yg mngajarnya.
    huhu
    slamat hari guru pada semua chegu!
    :]

    hepi holiday ya~

    BalasPadam
  2. apalagiiii carilaahhh sorang cikgu..hahhahaa:P

    BalasPadam
  3. missGAZA
    ha..ha..esok lusa apa nak jadi mana tau kan....

    Makcu
    tu la....dok usha gak cikgu2 ni..tp x dapat..
    he..he..

    BalasPadam