haiiiiii................

Assalamualaikum...ai... Nama saya Mohamad Fazli Othman. Tp orang panggil sama macam2, ada panggil Fazli, Ayie, Mat Yie, Ayfz, Ustat, Pali, Fali, Fast Lee, dll. Tak kisahlah nak panggil saya apa, tpsaya tetap orang yang sama. Saya ialah Mohamad Fazli Othman.

Tanpa Meraka Siapalah Saya

26 Oktober, 2009

ikan ubi


ikan ubi.....ikan apakah itu.............ya..tu nama ikan yg owang kawasan setempat panggil....nama saintifik bagi ikan ini aku pon x tau...

jumaat lalu aku & spupu aku gatai tangan nak pegi mancing. Maka mlm itu kami pon pergi la mancing kat tasik melati......mula2 tarik haruan..tp sekor pon x dapat. Pastu ubah tukar mengail tilapai lak..tp dapat lak kecik2. pastu aku x puas hati...mengail toman lak..tp guna pelampung utk mengail tilapia....letak umpan katak...lantak la..janji toman makan..ngeh..ngeh...

malam2 kalau mancing kat tasik melati mmg meriah gak ar....sbb ramai..lampu lak keliling tasik. tu blom masuk kedai makan yg terang benderang lg tu....budak2 yg kat taman permainan,.. karaoke dll....

tungu punya tunggu..tunggu..tnggu....maka kail aku disambar ikan.....pergh..gaya tarik dah macam sekilo...dlm ati aku dah angan2 ikan toman ekilo dah...x puan haruan yg makan kail ni...
tarik..tarik..kampul..dan tarik..naik la ikan tu..


aik..ikan apa ni..x pernah jumpa pon.....pastu baru la spupu aku gitau yg ni ikan ubi....oooooooooo..baru aku tau....
maka angan2 mandapat toman atau haruan menjadi hampa...hu..hu...
ikan ubi...pon..ikan ubilah.....



korang rsa ni ikan apa.........???????????????????????????????????????????//

10 ulasan:

  1. apsal pelik weyh?? ley makan ke x tu?

    BalasPadam
  2. sedap ke ikan tu???/
    pelik je kan

    BalasPadam
  3. ha..ha..mmg sedap pn..dah goreng dah..rasa cam ikan haruan...isinya lebih gebu sikit dari ikan haruan

    BalasPadam
  4. lama gile da tak p mancing!!!

    best lagu
    haha

    BalasPadam
  5. ikantu jugak d panggil harua nhantu.. woi mahal tu ikan tu sekilo bule sampai rm80 org cina suker mkn itu...bnyk khasiat katanyer

    BalasPadam
  6. oo..pnah tgk gak ikan ni rasanya dalam aquarium makmal sains sek dulu..

    BalasPadam
  7. ikan nih Cin abeli mahal tau.lagi mahal dari haruan

    BalasPadam
  8. >>joegrimjow
    jom g mancing....

    lagu sign dari group Flow(jepun). lagu OST terbaru utk new season anime naruto. mmg best..ha..ha..

    >>Kirr_rule
    ye ker mahal..mana aku tau...aku dah goreng makan dah...rasa mcm ikan haruan gak.

    >>Farhah Zaidah
    ho..ho..ek..ikan tu jadik bahan ujikaji ker..he..he..

    >>GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr
    geli..????

    >>Cik Cookie
    saya x tau..kalau tau mahal dah jual dah..
    dah la susah nak dapat..

    BalasPadam