haiiiiii................

Assalamualaikum...ai... Nama saya Mohamad Fazli Othman. Tp orang panggil sama macam2, ada panggil Fazli, Ayie, Mat Yie, Ayfz, Ustat, Pali, Fali, Fast Lee, dll. Tak kisahlah nak panggil saya apa, tpsaya tetap orang yang sama. Saya ialah Mohamad Fazli Othman.

Tanpa Meraka Siapalah Saya

25 Februari, 2010

salam maulidur rasul

"Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pengorbananmu
Membawa cahaya kebenaran"
.
"Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya"
.
"Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia"
.
"Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran"
.
"Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu"
.
"Kami sambung perjuanganmu
Walau kita tak pernah bersua
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela "
.
,.
.
salam Maulidur Rasul
.

17 ulasan:

  1. lama gua x layan lgu nie dow...happy maulidur day bro

    BalasPadam
  2. suka sgt lagu nih,.

    kalo denga tu,,rasa mdm bsmangat plk tiba2

    BalasPadam
  3. lama dah lgu nie knn
    time aku sekolah dlu lgi duk selalu nyanyi klu maulidur rasul..smpai skunk

    BalasPadam
  4. Salam Maulidur Rasul kembali! Kalau ada kelapangan sudilah join kontest tu :)

    BalasPadam
  5. >>norMAzuan MUstafa
    LU LAMA..GUA LG LA LAMA...NI BR TERINGAT BLK LAGU NIH

    >>cikTi
    TERUSKAN BERSEMANGAT

    >>yoro okino
    YUP..LAMA DAH...SAYA 'CELIK MATA' JER DAH ADA LAGU NI

    >>Nurul Liyana
    YUP..ME 2

    BalasPadam
  6. >>Hami Asraff
    iNSYAALLAH...

    BalasPadam
  7. salam maulidur rasul.

    banyakkan berselawat ke atas Baginda :)

    BalasPadam
  8. salam maulidur rasul..
    dulu masa sekolah kalo ade pertandingan nasyid time maulidur rasul.
    mesti bwak lagu nie..
    hehee~

    BalasPadam
  9. salam maulidurrasul....
    lagu yang penuh makna dan masejnya..
    kalau hayati..memang tersentuh hati..
    jauhnya kita dari kekasih Allah ini..

    BalasPadam
  10. moge kita menjadi org yg diredhai olehNYA!

    BalasPadam
  11. SALAM MAULIDURRASUL AYIE..
    ayie..kamu di tag tau..siler ke blog mira nnti..heee

    BalasPadam
  12. Salam Ziarah dari kami :
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    Alangkah susah mendapat kawan..... bukan kenalan di zaman ini..... berpunca dari hati yang rosak.... kerana dunia memautnya....
    Alangkah susah mencari kawan.... kebaikan kita disoroknya.... bahkan didengkinya pula.... kejahatan dicanang merata..
    Salah yang sikit dibesarkan .yang besar apatah lagi...alangkah sepi dunia ini...walaupun hidup di tengah ramai....
    Oleh itu kawan.... kawan ketawa mudah dicari, kawan menangis nak jumpa seorang pun belum tentu lagi. Hakikatnya begitulah manusia. Berbahagialah buat mereka yang telah bertemu kawan sejatinya, persahabatan yang ibarat andai hidup menjadi pemisah, biarlah mati menjadi penyambungnya. Persahabatan dunia akhirat. Persahabatan di mana dia mencintai sahabatnya sama seperti dia mencintai dirinya sendiri, di mana dia inginkan kebaikan buat dirinya juga menjadi milik sahabatnya itu. Sahabat.. sukar dicari..

    kehadapan sahabat blog kami:
    thanks kerana ziarah kami....
    salam maulidur rasul kembali

    BalasPadam
  13. sgt best la...
    lama tak dengaq nasyid ni..
    salam maulidur rasul buat ayie..
    moga penoh beerti buat kita...

    BalasPadam
  14. Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
    Salam dari kami
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/

    ”Selintas camar yang lalu
    membawa sarat harapan
    nun di puncak awan biru
    sana sayapnya meluas membuka
    ruang pandangan manusia
    agar mengheret dukanya pergi”

    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara
    Sebuah persahabatan....
    Terima kasih
    kembara ziarah maya”

    Mulanya penuh sukar
    Keyakinan teguh sendirian
    Di bangkitkan sama teman - teman
    Harungi suatu tujuan

    Perjalanan masih jauh
    Kemanisan menunggu ayuh
    Masih penuh kesukaran
    Namun yakin berkumpulan
    Membangkitkan semangat tujuan
    Mewarnakan kemanisan
    Demi kemanusiaan

    أحسن شئ كلام رقيق يستخرج من بحر عميق على لسان رجل رفيق

    "Sebaik-baik perkara ialah: Perkataan yang lembut, yang dikeluarkan dari lautan yang dalam, daripada seorang yang lemah-lembut"

    BalasPadam