haiiiiii................

Assalamualaikum...ai... Nama saya Mohamad Fazli Othman. Tp orang panggil sama macam2, ada panggil Fazli, Ayie, Mat Yie, Ayfz, Ustat, Pali, Fali, Fast Lee, dll. Tak kisahlah nak panggil saya apa, tpsaya tetap orang yang sama. Saya ialah Mohamad Fazli Othman.

Tanpa Meraka Siapalah Saya

18 September, 2009

knape lak dia nangis....

satu hari..mamat , 6 tahun, pergi ke kedai....emaknya menyuruh membeli beberapa barang dapur...untuk memasak juadah berbuka nnt....masa kat kedai...mamat dengar perbualan antara makcik kedai dan seorang makcik pelangan ...

makcik pelangan : mmm dua tiga hari nnt dah nak raya ek....
makcik kedai : ye la...kejap jer rasanya.......
makcik pelangan : tu la....aku ni sedeh jer.....dah nak abih puasa....
makcik kedai : aku pon sedih gak....sayu jer hati ni..sepas solat rasa nak nangis jer...puasa dah nak habis.....
makcik pelangan : entah tahun depan panjang umur ke tidak kite ni yek...

dalam hati mamat berkata...'eh sedih apa..orang seronok ler...dah nak raya..nape nak sedih lak...'

.................masa berlalu............................

mamat kini berusia lewat 20an....selesai solah tahajud....selesai berdoa..masih diatas sejadah...mamat berfikir seketika....kemudian airmatanya menitis....dia berfikir..."entah tahun depan dapat jumpa lagi ke tak dengan Ramadhan..."

.
.

2 ulasan:

  1. ::: askm ayieee waassuuupp? selamat last puasa hari nih & selamat berbuka dgn keluarga.. insya-Allah boleh takbir rumah ke rumah malam nih.. sonok laa!!! [huhuhu] saya dah sampai dah KL, alhamdulillah terus bersahur dgn keluarga.. sama ada ramadan atau tidak, setiap detik masa itu patut dihargai, kerana sayang masa itu tidak boleh diundur..

    ::: thank u bro atas ucapan raya tersebut, saya juga nak minta maaf banyak2 sekiranya tulisan saya di sini ada membuatkan bro terkecil hati.. saya tahu ada.. takde salah & silap drpd bro, saya yg byk melakukan kesilapan kpd bro sedar atau tidak.. terima kasih atas kelangsungan persahabatan maya kita sehingga ke hari ini, ayie..

    ::: maaf zahir batin bro.. selamat hari raya aidilfitri!!! yeh yeh raya!!! [hehehe]

    BalasPadam
  2. salam aidilfitri n maaf zahir batin

    BalasPadam