haiiiiii................

Assalamualaikum...ai... Nama saya Mohamad Fazli Othman. Tp orang panggil sama macam2, ada panggil Fazli, Ayie, Mat Yie, Ayfz, Ustat, Pali, Fali, Fast Lee, dll. Tak kisahlah nak panggil saya apa, tpsaya tetap orang yang sama. Saya ialah Mohamad Fazli Othman.

Tanpa Meraka Siapalah Saya

10 September, 2009

knpe tak ajak ayah datang...???


lokasi : masjid si sebuah kampung di utara 1Malaysia...
aktiviti : majlis berbuka puasa
.

gambar murtabak..sekadar hiasan semata-mata

mcm biasa..kalau kat kampung2 bila ada majlis berbuka puasa maka sibuklah orang kampung datang bergotong royong memasak untuk juadah berbuka nnt....

ok...pendekkn cerita...

bila dah hampir masuk waktu berbuka..maka semua org dipesilakan untuk duduk di tempat dimana juadah dihidangkan....sekumpulan budak2 berlari kat tepi pagar masjid..bermain sementara menunggu waktu berbuka...mereka dipanggil untuk duduk kat juadah dihidangkan...

seorang nenek : eh..ni anak sapa ntah...nek lupa la...(sorang makcik menegur kanak2 utk bergurau sementara menunggu waktu berbuka...)

kanak2 itu : saya anak XXXXX

seorang nenek : o.....mak mana....??

kanak2 itu : tu..(menunjuk ke arah seorang wanita yg sibuk menyusun juadah..)

seorang nenek : ayah mana..knepe x ajak ayah datang sama...???

kanak2 itu : ayah pon x puase....nape nak ajak...

seorang nenek : .....

p/s : kepimpinan melalui teladan...

7 ulasan:

  1. gulp..bagus bdk ni mak pak x ajar menipu..

    BalasPadam
  2. budak2 mmg xpndai menipu.. huhu

    BalasPadam
  3. harap2 ler budak tu x ikut perangai buruk ayah dier.. huu..

    BalasPadam
  4. kanak-kanak nie jujur,
    tak tipu2x punya,
    tunjuk laa contoh yang baik kan

    BalasPadam
  5. gempak la budak tu..kejujuran nye susah di cari..

    BalasPadam
  6. >>aishah ibrahim
    he..budak2 ni x der dosa lg...

    >>chah~, aRi sHu
    budak2 mmg x pandai menipu pon.. owang besau yg dik ngajar menipu ..he...he..

    >>mizz saifa
    insyaallah..dia akan jadi anak yg baik

    >>Cik_daya
    owang yg besau2 ni la kene tunjuk contoh yg baik kat dier...

    >>triple x malaya
    yup...dia mmg jujur...

    BalasPadam